Izkušnje s področja
predelave vozil in z dolgih potovanj so botrovale k projektu, ki še
traja, a se vedno bolj razvija.
Na naših dolgih potovanjih
izven obljudenih pokrajin smo ugotovili, da ni nobene potrebe, da bi
se človek zaradi takih poti odrekel najosnovnejšim zahtevam civiliziranega
življenja.
Ugotovili smo, da na
takih potovanjih rabimo predvsem:
- vozilo z dobrimi off-road
zmogljivostmi
- vozilo, ki bo vozniku in posadki
nudilo udobno in prijetno vožnjo tudi na običajnih cestah
- vozilo, ki ga lahko vozi vsakdo
z vozniškim izpitom B kategorije
- spanje v običajni postelji
- lastno kopalnico in WC
- osnovno kuhinjo
- bivalni prostor z ogrevanjem
in hlajenjem.
Ugotovili smo tudi, da
je ponudba na tem področju izredno redka, predvsem pa neverjetno draga.
Tako ni bilo nič
čudnega, da smo se odločili za "Projekt off-road camper",
katerega namen je pripraviti vozilo, ki bi ustrezalo vsaj zgoraj navedenim
pogojem za tovrstno vozilo. In to po sprejemljivi ceni.
Za osnovno vozilo smo
izbrali IVECO Daily 4x4.
Izbrano vozilo je bilo
že v osnovi opremljeno s pogonom na vsa 4 kolesa, s centralnim reduktorjem
(NP 242), z možnostjo blokade centralnega, prednjega in zadnjega diferenciala.
Reduktor omogoča vožnjo s stalnim 4x4 pogonom.
Izbran je bil model Daily
35 3000 H2 - kratek in povišan.
Predelava je zajemala
predvsem:
- namestitev bočnih in strešnih
oken
- namestitev sanitarnega bloka
(tuš, WC in umivalnik)
- namestitev kuhinjskega bloka
(kompresorski hladilnik, plinski kuhalnik)
- namestitev 2 stalno postavljenih
ležišč
- priredba razporeditve sedežev
- predelava električne instalacije
(dodatni akumulator, ojačano polnjenje)
- namestitev dodatnega rezervoarja
goriva
- in še mnogo stvari
Sama predelava brez njenega
preizkušanja v praksi je lahko sama sebi namen in s tem nujno slaba.
Zato poizkušamo s tem vozilom opraviti čim več testnih voženj, tako
na potovanjih v ekstremnih okoliščinah, kot tudi z vožnjami po raznih
off-road prireditvah in tekmovanjih. Ta odločitev je že takoj pokazala
zelo dobre rezultate, saj smo takorekoč po vsakem daljšem potovanju
določene stvari v vozilu spremenili in čimbolj upoštevali mnenja
uporabnikov vozila.
Projekt še ni zaključen
in pripravljen za tržno predstavitev, pričakujemo pa, da bo po letošnjem
ekstremnem potovanju do Mongolije in nazaj že marsikaj dokončno jasno
in se osnovna konfiguracija, kot tudi posamezni detajli predelave, ne
bodo več spreminjali. Tako bomo imeli na podlagi strokovnih znanj in
bogatih izkušenj v realnih okoliščinah na razpolago koncept vozila,
ki ga bomo lahko prilagodili željam posameznih strank širom po svetu
- tako glede izbire osnovnega vozila, kot tudi posameznih detajlov notranje
ureditve. Istočasno pa nam ne bo treba odstopati od naših standardov
po kvalitetnem, predvsem pa uporabnem izdelku, po dostopni ceni.